مقالات تخصصی

مخازن,مخازن آب,مخازنGRP

پلی اتیلن نوعی پلیمر ساده است که بهترین خصوصیت آن غیر فعال بودن آن می باشد. این ماده یک جامد خنثی است. پلی اتیلن از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود که به اختصار PE نایده می شود. پلی اتیلن ماده ای است که از نظر شیمیایی کاملا غیر فعال بوده و با مواد دیگر واکنش شیمیایی نمی دهد. این ویژگی مهم موجب شده است که از این ماده جهت ساخت مخازن برای نگهداری موادی مانند آب آشامیدنی که مشخصات بهداشتی، نظیر عدم تغییر مزه و تغییر بو و خواص برای آن بسیار مهم است استفاده گردد.

مخازن کامپوزیتی در موارد ذخیره، انتقال و یا انجام فرایندهای صنعتی کاربرد دارند. در تولید این مخازن از مواد مختلفی (بتن، آجر، فولاد، استیل، آلومینیوم، پلی اتیلن و …) استفاده می شود که هر کدام ویژگی های مکانیکی و شیمیایی منحصر به فردی دارند، اما می توان بیان کرد که مخزن کامپوزیتی تولید شده از کامپوزیت (GRP,FRP) اکثر ویژگی های مکانیکی و شیمیایی را دارا می باشند.

کاربرد های مخزن کامپوزیتی شامل:

– مخازن سوختي، نگهداري و ذخيره مواد شيميايي

– مخازن نگهداري و ذخيره آب آشاميدني

– مخازن خنثي سازی اسيد و باز

– مخازن نگهداري و ذخيره پساب هاي صنعتي و فاضلاب

– مخازن ذخیره مواد شیمیایی (HCL,NaOH,NaOCL)

– مخازن ذخیره سوخت های پتروشیمی و آلی

– مخازن ذخیره کودهای مایع

– مخازن ذخیره روغن و مواد غذایی

– مخازن چربی گیر

– برج های تصفیه (Scrubber Tower)

– فیلترهای شنی( sand filter)

– مخازن نگهداری آب نمک

– تانک های سپتیک (Septic Tank)

امتیاز کاربران post

تمدن تصفیه ایرانیان

شرکت فنی مهندسی تمدن تصفیه ایرانیان یک شرکت خصوصی و از نوع سهامی خاص می باشد که متشکل از جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف و تهران می باشند که دو دهه در صنعت آب و فاضلاب و سایر فعالیت های زیست محیطی مرتبط فعالیت می نماید. تمدن تصفیه با تکیه بر دانش فنی روز دنیا و کارخانه ساخت مجهز و همچنین تجارب کسب شده در انجام صدها پروژه زیست محیطی توانسته تا مشکلات ناشی از مخاطرات زیست محیطی را به حداقل رسانده و این چالش را به فرصتی برای رشد و شکوفایی کشور در جهت توسعه پایدار کشور بدل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا