مقالات تخصصی

 دو هدف استفاده از فاضلاب تصفیه شده

استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده با دو هدف تامین آب بیشتر و جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، یکی از راههای رفع مشکل تامین آب و یکی از منابع آبیاري در کشاورزي می باشدبه طور کلی فاضلاب هاي تصفیه شده به عنوان یکی ازمنابع تامین آب می باشد . براي بخش کشاورزي درسال 1400 به 118 میلیارد متر مکعب در مقابل 80 میلیارد متر مکعب فعلی آب نیازمی باشد . استفاده از فاضلاب تصفیه شده اگرچه در حد ناچیز می تواند به عنوان یک منبع تامین آب در نظرگرفته شود حتی در شرایط خشکسالی نیز یکی از منابع تامین آب می باشد .

 

کاربران درهنگام تماس با فاضلاب تصفیه شده باید نکات زیر را رعایت کنند:

– تصفیه درست و صحیح فاضلاب

– استفاده از چکمه و دستکش در آبیاری مزرعه

– اطلاع رسانی کردن در رابطه با شرایط بهداشتی و خطرات ناشی از آبیاری با فاضلاب

– معالجه همه ی افراد خانواده کشاورز

– باتوجه به کیفیت فاضلاب تصفیه شده نوع محصول را انتخاب میکنیم

– انتخاب روش آبیاری مناسب مثل آبیاری قطره ای

انتخاب کردن روش های آبیاری که حداقل تماس در آن صورت بگیرد از جمله آبیاری قطره ای یکی از مطمئن ترین روش های آبیاری می باشد از آبیاری قطره ای زیر سطحی برای آبیاری گیاهانی چون فلفل شیرین و ذرت شیریناستفاده می شود..آبیاری قطره ای به دو دلیل اهمیت دارد:

– حداقل تماس با سطح خوراکی گیاه

– قرار گرفتن قطرات آب در بالای ریشه

5/5 - (1 امتیاز)

تمدن تصفیه ایرانیان

شرکت فنی مهندسی تمدن تصفیه ایرانیان یک شرکت خصوصی و از نوع سهامی خاص می باشد که متشکل از جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف و تهران می باشند که دو دهه در صنعت آب و فاضلاب و سایر فعالیت های زیست محیطی مرتبط فعالیت می نماید. تمدن تصفیه با تکیه بر دانش فنی روز دنیا و کارخانه ساخت مجهز و همچنین تجارب کسب شده در انجام صدها پروژه زیست محیطی توانسته تا مشکلات ناشی از مخاطرات زیست محیطی را به حداقل رسانده و این چالش را به فرصتی برای رشد و شکوفایی کشور در جهت توسعه پایدار کشور بدل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا