مقالات تخصصی

 خاکریزهای ماسه‌ای در تصفیه فاضلاب

خاکریزهای ماسه‌ای سیستم‌های تصفیه در جای فاضلاب هستند که بر روی سطح زمین به طبیعی با استفاده از مصالح ماسه‌ای مناسب ایجاد می‌گردند. ترانشه‌های جذب گراولی در داخلی ماسه‌ها ایجاد و پساب خروجی از یک سپتیک تانک دو مرحله‌ای توسط سیستم توزیع تحت فشار و پمپ داخل این منطقه جذب توزیع می‌گردد. استفاده از غربال (آشغال گیر یا صافی سپتیک) در خروجی سپتیک تانک مورد توصیه می‌باشد. پیش تصفیه در سپتیک و تصفیه اضافی حین عبور پساب به سمت پائین در داخلی ماسه‌های خاکریز و همچنین خاک طبیعی زیر خاکریز صورت می‌پذیرد.

هدف از طراحی این خاکریز‌ها فائق آمدن به محدودیت‌های ناشی از مشخصات زمین است. که استفاده از ناحیه جذب متداول را امکان‌پذیر نمی‌کند. این طرح به محدودیت‌های زیر فائق خواهد آمد:

– بالا بودن سطح آب زیرزمینی

– بالا بودن سنگ بستر

– خاک‌های با نفوذپذیری کم

امتیاز کاربران post

تمدن تصفیه ایرانیان

شرکت فنی مهندسی تمدن تصفیه ایرانیان یک شرکت خصوصی و از نوع سهامی خاص می باشد که متشکل از جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف و تهران می باشند که دو دهه در صنعت آب و فاضلاب و سایر فعالیت های زیست محیطی مرتبط فعالیت می نماید. تمدن تصفیه با تکیه بر دانش فنی روز دنیا و کارخانه ساخت مجهز و همچنین تجارب کسب شده در انجام صدها پروژه زیست محیطی توانسته تا مشکلات ناشی از مخاطرات زیست محیطی را به حداقل رسانده و این چالش را به فرصتی برای رشد و شکوفایی کشور در جهت توسعه پایدار کشور بدل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا