مقالات تخصصی

فرایند های رشد تهاجمی در تصفیه فاضلاب

در فرایند های رشد تهاجمی، ریز اندامگان مسئول تبدیل مواد آلی یا مواد مغذی چسبیده به یک ماده آکنه خنثی هستند. موادآلی و مغذی از دور ریز در حال عبور جریان از رشد تهاجمی که به زیست توده معروف است، زدوده می شوند. مواد آکنه مورد استفاده در فرایند های رشد تهاجمی شامل، سنگ ریزه، شن، چوب قرمز و طیف وسیعی از پلاستیک ها و دیگر مواد سنتزی اند. فرایند رشد تهاجمی می تواند همچنین به عنوان فرایند های هوازی یا غیر هوازی عمل کند. مواد آکنه می توانند به واسطه هوا یا گاز بالای لایه مایع محتوی مواد معلق̎ زیست توده̎ به طور کامل درمایع، غوطه ور شوند و یا غوطه ور نشوند.

بیشتر فرایند های رشد تهاجمی هوازی معمول از صافی چکه ای استفاده می کنند که فاضلاب در بالای محل یک ظرف حاوی مواد آکنه غوطه ور نشده، توزیع می گردد.اکثر صافیهای چکه ای جدید با مواد آکنه پلاستیکی جهت حمله زیست توده پر می شوند. مواد آکنه پلاستیکی طوری طراحی شده اند که ( 90-95)% حجم برج، حاوی فضای مرده باشد. چرخش هوا در فضای مرده که توسط مکش طبیعی یا هواده ها انجام می شود، اکسیژن را برای رشد ریزاندامگان همانطور که به زیست توده حمله ور می گردد، فراهم می کند. جریان فاضلاب در بالای اکنه توزیع شده و به عنوان فیلم مایع غیر همگن، بالای زیست توده جریان می یابد.

 

امتیاز کاربران post

تمدن تصفیه ایرانیان

شرکت فنی مهندسی تمدن تصفیه ایرانیان یک شرکت خصوصی و از نوع سهامی خاص می باشد که متشکل از جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف و تهران می باشند که دو دهه در صنعت آب و فاضلاب و سایر فعالیت های زیست محیطی مرتبط فعالیت می نماید. تمدن تصفیه با تکیه بر دانش فنی روز دنیا و کارخانه ساخت مجهز و همچنین تجارب کسب شده در انجام صدها پروژه زیست محیطی توانسته تا مشکلات ناشی از مخاطرات زیست محیطی را به حداقل رسانده و این چالش را به فرصتی برای رشد و شکوفایی کشور در جهت توسعه پایدار کشور بدل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا